Pavasaris

Pavasaris – vienas iš keturių metų laikų vidutinio klimato zonose. Pavasarį pražysta dauguma augalų, sugrįžta migruojantys paukščiai.

Pavasario pavadinimas siejamas su sekančio metų laiko pavadinimu, vasara, pridedant priešdėlį pa-, reiškiančio buvimą šalia.

Astronominis pavasaris prasideda pavasario lygiadieniu (apie kovo 20 d. Šiaurės pusrutulyje ir rugsėjo 23 d. Pietų pusrutulyje). Šiaurės pusrutulyje pavasariu laikomi kovo, balandžio ir gegužės mėnesiai. Tačiau airiškame kalendoriuje pavasariu laikomi vasaris, kovas ir balandis.
Mene pavasaris simbolizuoja gimimą, atgimimą.

Svarbiausia pavasario šventė – Velykos. Pagonybės laikais būdavo visos gamtos atgimimo šventimas.

Kaišiadorių r. sodininkų bendrijų pirmininkų susitikimas su naujuoju meru

2011 m. gegužės 26 d. įvyko Kaišiadorių rajono sodininkų bendrijų pirmininkų susitikimas su naujuoju meru Romualdu Urmilevičiumi.

Susitikimas vyko Lietuvos sodininkų bendrijų asociacijos iniciatyva, jame dalyvavo asociacijos pirmininkas E. Germanavičius. Buvo aptartos aktualios sodininkų problemos.

Ryčio Savotinsko nuotraukos

 

Sprendimas dėl infrastruktūros ir žemėtvarkos problemų

LR Seimo kaimo reikalų komitetas
LR Seimo aplinkos apsaugos komitetas

SPRENDIMAS DĖL INFRASTRUKTŪROS IR
ŽEMĖTVARKOS PROBLEMŲ SODININKŲ BENDRIJOSE

2011 m. balandžio 20 d. Nr. 110-S-7/107-S-5
Vilnius

Lietuvos Respublikos Seimo Kaimo reikalų ir Aplinkos apsaugos komitetai,
išklausę Žemės ūkio ir Aplinkos ministerijų, sodininkų bendrijų ir jų asociacijų atstovų nuomones dėl egzistuojančių problemų sodininkų bendrijose,
konstatavę, kad Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo įstatymo 11 straipsnyje ir Vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnyje įtvirtinta, kad geriamojo vandens išgavimas, tiekimas ir nuotekų tvarkymo paslaugų teikimas savivaldybių teritorijose yra savivaldybių institucijų pareiga, o savivaldybių tarybos vykdo vandens tiekimui skirtos geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo infrastruktūros savininkų arba savivaldybės (savivaldybių) kontroliuojamų įmonių, kurioms priklauso ši infrastruktūra, dalyvio teises ir pareigas,
vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos Seimo statuto (Žin., 1994, Nr. 15-249; 1999, Nr. 5 97) 62 straipsnio 1 dalies 5 punktu ir 58 straipsnio 1 dalies 5 punktu, n u s p r e n d ž i a:

1. Pasiūlyti Vyriausybei nustatyti tokį teisinį reglamentavimą, kad:

1.1. Nebūtų steigiamos naujos sodininkų bendrijos ir būtų nutrauktas nepagrįstas žemės ūkio paskirties žemės sklypų dalinimas bei chaotiškas gyvenamųjų namų kvartalų be infrastruktūros išdėstymas.

1.2. Sodininkų bendrijų įstatymo 6 straipsnio 1 dalyje būtų numatyta, kad už sodininkų bendrijos vidaus kelių, kai jie perduodami savivaldybių administracijoms, kadastrinių matavimų atlikimą ir įregistravimą Nekilnojamojo turto registre apmoka ne sodininkų bendrijos, o savivaldybės administracijos.

1.3. Sodininkų bendrijoms būtų suteikta teisė iš mėgėjiško sodo teritorijos išskirti individualiais žemės sklypais nesuskirstytas bendro naudojimo teritorijas (pvz., keliai, miškai, pelkės, vandens telkiniai ir t.t.), kurios nebūtų apmokestinamos žemės nuomos mokesčiu.

1.4. Sodininkų bendrijos bendro naudojimo žemės plotus turėtų teisę naudoti tik nuomos pagrindu arba jiems būtų leidžiama įsigyti nuosavybėn tik sodininkų bendrijos nuosavybės teise valdomiems statiniams eksploatuoti reikalingą valstybinę žemę (konkrečiai įvardijant žemės plotus, kurie reikalingi sodininkų bendrijos bendram naudojimui).

1.5. Būtų nustatyta tvarka, pagal kurią savivaldybės vykdytų sodininkų bendrijų viešąjį teritorijų administravimą tuo atveju, kai sodininkų bendrijos narių susirinkimas priima sprendimą sodininkų bendriją likviduoti.

1.6. Būtų sudaryta galimybė teritorijų planavimo dokumentų rengimo finansavimui panaudoti Europos Sąjungos paramos lėšas.

2. Pasiūlyti Vyriausybei iki 2011 m. liepos 1 d. pateikti Seimui Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo įstatymo pakeitimo įstatymo projektą, kuriuo savivaldybės būtų įpareigotos užtikrinti, kad vandens tiekimo įmonės sudarytų sutartis su nuolatiniais gyventojais, turinčiais įrengtas nuotekų surinkimo duobes (taip pat ir sodų bendrijose) ir kad patys vandens tiekėjai konkurso būdu parinktų nuotekų transportavimo paslaugas teikiančias įmones bei užtikrintų nuotekų tvarkymo paslaugų teikimą tomis pačiomis kainomis, kaip ir gyventojams, prisijungusiems prie vandentiekio ir nuotekų tinklų.

3. Pasiūlyti savivaldybėms:

3.1. Sodininkų bendrijų infrastruktūros plėtros klausimus spręsti rengiant teritorijų planavimo dokumentus, kuriuose pagal jų planavimo uždavinius ir tikslus nustatoma teritorijos vystymo koncepcija, sprendžiama susisiekimo, komunikacijų ir inžinerinės infrastruktūros plėtra.

3.2. Įvertinant tai, kad vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugos priskiriamos bendrojo intereso paslaugoms, sudaryti sąlygas visiems gyventojams gauti šias paslaugas vienodomis sąlygomis ir kainomis, kaip tai numatyta Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo įstatymo 15 straipsnio 3 dalyje ir 22 straipsnio 1 dalyje.

3.3. Rengiant savivaldybių ir jų dalių (miestų, miestelių) bendruosius planus ar juos keičiant, įtraukti ir sprendinius dėl sodininkų bendrijų bendrojo naudojimo teritorijų planavimo, prioritetą suteikiant bendrijoms, kurios yra pateikusios prašymus vystyti infrastruktūrą.

3.4. Finansuoti sodininkų bendrijose esančių vidaus kelių (inžinerinių statinių ir kelio juostų) kadastrinius matavimus.

4. Informaciją apie sprendimo įgyvendinimą pateikti Seimo Kaimo reikalų ir Aplinkos apsaugos komitetams iki 2011 m. rugsėjo 1 d.

Kaimo reikalų komiteto pirmininkas Edmundas Pupinis

Aplinkos apsaugos komiteto pirmininkas Jonas Šimėnas

Atsakymai į sodininkų kreipimąsi

2010 metų gruodžio 19 dieną kreipėmės į LR Seime dirbančių partijų vadovus ir frakcijų seniūnus. Kreipimesi išvardinome problemas bei prašėme su jomis susipažinus, patarti kaip jas spręsti.

Sulaukėme atsakymų iš Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos bei Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos. Su dokumentų kopijomis galite susipažinti skyrelyje Aktuali informacija.

LR aplinkos ministerijos informacija

LR APLINKOS MINISTERIJA

2011-02-23

DĖL INFORMACIJOS PATEIKIMO

Išnagrinėję Lietuvos sodininkų bendrijų asociacijos kreipimąsi ir keliamas problemas, pagal kompetenciją teikiame informaciją.

Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugų organizavimas.
Pagrindiniai Lietuvos Respublikos teises aktai, reglamentuojantys geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugų, kaip bendrojo intereso paslaugų, teikimą yra Lietuvos Respublikos geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo įstatymas (Žin.,2006, Nr. 82-3260) ir Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymas (Žin.,1994, Nr. 55-1049; 2008, Nr. lI3-4290).

Vadovaujantis šiais teises aktais, geriamojo vandens išgavimas, tiekimas ir nuotekų tvarkymo paslaugų teikimas savivaldybių teritorijose yra savivaldybių institucijų pareiga (Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo įstatymo 11 straipsnis, Vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnis), o savivaldybių tarybos vykdo vandens tiekimui skirtos geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo infrastruktūros savininkų arba savivaldybes (savivaldybių) kontroliuojamų įmonių, kurioms priklauso ši infrastruktūra, dalyvio teises ir pareigas. Pagal Vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 30 punkto nuostatas geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo organizavimas – savarankiškosios (Konstitucijos ir įstatymų nustatytos (priskirtos)) savivaldybių funkcijos.

Savivaldybės, įgyvendindamos minėtus teises aktus, turi organizuoti geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugų plėtrą taip, kad iki 2015 m. sausio 1 d. 95 %o savivaldybių gyventojų būtų aprūpinami paslaugų kokybės reikalavimus atitinkančiomis nepertraukiamomis geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugomis (Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo įstatymo 2 straipsnio 4 dalis ir 3 straipsnis). Savivaldybes, planuodamos geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugų prieinamumą gyventojams, vadovaujasi vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo infrastruktūros plėtros planais (Geriamojo vandens tiekimo ir
nuotekų tvarkymo įstatymo 14 straipsnis; Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo įstatymo
įgyvendinimo įstatymo 4 straipsnio I dalis), kuriuose turi būti nurodytos infrastruktūros plėtros kryptys ir etapai mieste, gyvenvietėse, sodų bendrijose, darbų vykdymo terminai ir reikalingos investicijos. Atsižvelgiant į tai, savivaldybių pareiga nurodyti kada ir kokiais būdais tam tikrose savivaldybių teritorijose (mieste, gyvenvietėje, kaimo vietovėse, sodų bendrijose) gyventojai bus aprūpinti bendrojo intereso geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugomis.

Informuojame, kad savivaldybės geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo infrastruktūros plėtros planus turėjo parengti iki 2008-06-30. Iki 2011-01-31 minėtus planus turėjo patvirtinusios 37 savivaldybės.
Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugų nepertraukiamą teikimą taip pat reglamentuoja kokybės paslaugų reikalavimai, patvirtinti LR aplinkos ministro 2006 m gruodžio 29 d. Įsakymu Nr. D1-639 „Dėl viešojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugų kokybės reikalavimų patvirtinimo“ (Žin.,2007, Nr. 16- 593). Pagal šių reikalavimų 9 punktą vandens tiekėjas turi surinkti abonentų(vartotojų) išleidžiamas nuotekas, kurios susidaro teisėtai naudojant vandens tiekėjo patiektą geriamąjį vandenį, t.y. teikiant vandens paslaugas vandens tiekimo įmonė sodų bendrijoms, privalo surinkti ir tvarkyti vartotojų buityje susidarančias nuotekas.

Vadovaujantis LR geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo įstatymo l8 straipsnio 2 dalies nuostatomis, vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo infrastruktūra nuosavybės teise priklauso savivaldybei, kurios teritorijoje vykdomas viešasis vandens tiekimas, arba šios savivaldybės (savivaldybių) kontroliuojamai įmonei. Viešojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo infrastruktūra, kuri nuosavybės teise priklauso kitiems asmenims ir yra reikalinga viešajam vandens tiekimui, savivaldybės iniciatyva gali būti išperkama savivaldybės (savivaldybių) kontroliuojamos įmones ar savivaldybės nuosavybėn Vyriausybės nustatyta vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo infrastruktūros objektų išpirkimo tvarka (Žin.,2007, Nr. 15-532) arba gali būti sudaromos sutartys dėl geriamojo vandens tiekimo ir (arba) nuotekų tvarkymo infrastruktūros objektų naudojimo (nuomos, panaudos, jungtinės veiklos ir pan.).

Norint paspartinti vandentvarkos ūkio plėtrą, Aplinkos ministerijos iniciatyva 2010 m. kovo
men. sudaryta neformali Aplinkos ministerijos, Lietuvos savivaldybių asociacijos, Lietuvos vandens tiekėjų asociacijos ir Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos darbo grupė vandentvarkos plėtrai koordinuoti. 2010 m. darbo grupes posėdžiuose taip pat dalyvavo Lietuvos pramonininkų konfederacijos ir Valstybes kontrolės atstovai. Vienu iš kertinių darbo grupės uždavinių – ieškoti būdų paskatinti ir sudaryti sąlygas gyventojams prisijungti prie vandentiekio ir nuotekų surinkimo tinklų, užtikrinti paslaugų prieinamumą skleisti gerąją atskirų savivaldybių patirtį siekiant ES finansiniuose memorandumuose nustatytų tikslų. Siekiant spręsti Lietuvos sodų bendrijų problemas, susijusias su vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugų plėtra, sodų bendrijose kylančias vandens paslaugų organizavimo problemas numatoma svarstyti tarpžinybinės
darbo grupės vandentvarkos ūkio plėtrai koordinuoti posėdžiuose 2011 m.
Informuojame, kad Aplinkos ministerija rengia Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo įstatymo pakeitimo įstatymo projektą, kuriame numatoma nustatyti vandens tiekimo įmonių licencijavimo, kainodaros, infrastruktūros išpirkimo priemones, įpareigoti savivaldybes ir vandens tiekimo įmones užtikrinti individualių nuotekų tvarkymą ir kt.

Apibendrindami pažymime, kad savivaldybės, įgyvendindamos minėtus teises aktus ir būdamos atsakingos už vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugas kaip bendro intereso paslaugą teikimo organizavimą turi sudaryti sąlygas visiems gyventojams (nepriklausomai nuo jų gyvenamosios vietos) gauti šias paslaugas. Pabrėžiame, kad priimdamos sprendimus sodų bendrijų teritorijose leisti statytis gyvenamuosius namus, savivaldybės iš esmes nustato, kad sodų teritorijos – gyvenamosios teritorijos, kuriose pagal minėtą įstatymą reikalavimus vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo infrastruktūros plėtra – savivaldybių pareiga.

Atlieku tvarkymas.
Vadovaujantis Vietos savivaldos 12in., 1994, Nr. 55-1049; 2008, Nr. l l3-42g0) ir Atliekų tvarkymo (Žin., 1998, Nr. 6l-1726; 2002, Nr. 72-3016) įstatymais, už komunalinių atliekų tvarkymo sistemos organizavimą įskaitant ir įmokos už komunalinių atliekų tvarkymo formos nustatymų ir dydžio apskaičiavimų atsakinga vietos savivaldos institucija. Pagrindinė savivaldybių institucijų užduotis šioje srityje – užtikrinti visuotiną kokybišką,vartotojui patogią ir prieinamą komunalinių atliekų tvarkymo paslaugą. Kiekviena savivaldybės taryba, įvertinusi realią situaciją, atsižvelgdama į specifiką, vietos sąlygas, savo bendruomenės ir atskirų jos gyventojų interesus, gali priimti teisingiausius sprendimus ir juos pagrįsti.

Sodininkų bendrijas galima prilyginti kitiems savivaldybės teritorijoje gyvenantiems asmenims (atliekų turėtojams), todėl jos privalo naudotis savivaldybių organizuojamomis komunalinių atliekų tvarkymo sistemomis ir tvarkyti atliekas pagal atitinkamos savivaldybės tarybos patvirtintas atliekų tvarkymo taisykles. Savivaldybės atliekų tvarkymo taisyklės yra taikomos visiems atitinkamos savivaldybės asmenims ir nustato komunalinių atliekų tvarkymo reikalavimus visoje savivaldybės teritorijoje, įskaitant ir toje teritorijoje esančias sodininkų bendrijas. Savivaldybės, esant reikalui, priklausomai nuo vietos sąlygų, atliekų tvarkymo taisyklėse gali reglamentuoti atliekų tvarkymo sodininkų bendrijose, nustatyti tam tikras specialias teises ir pareigas atliekų tvarkymo ir organizavimo klausimais.

Atliekų tvarkymo įstatymo 32 straipsnio 1 dalyje įtvirtintas principas ,,teršėjas moka” nustato,kad atliekų tvarkymo išlaidas turi apmokėti atliekų turėtojas. Pagal minėtas nuostatas atliekų turėtoju ir mokesčio už komunalinių atliekų tvarkymą mokėtoju gali būti turintis atliekų ir fizinis, ir juridinis asmuo. Atsižvelgiant į tai, manytina, kad tiek sodininkų bendrija (toliau – Bendrija), tiek Bendrijos atskiri nariai, turintys atliekų galėtų būti laikomi mokesčio už komunalinių atliekų tvarkymą mokėtojais. Pirmuoju atveju už mokesčio sumokėjimą galėtų būti atsakingas Bendrijos valdymo organas, t. y. Bendrijos pirmininkas ar Bendrijos valdyba (tuo atveju, jei Bendrijos narių susirinkimas įgalioja), antruoju atveju atsirastų kiekvieno Bendrijos nario atsakomybė.

Pažymėtina, kad kolektyvinio naudojimo konteineriai sodininkų bendrijose tiek savivaldybių,tiek jų teritorijose komunalinių atliekų tvarkymo paslaugų teikiančių atliekų tvarkytojų yra rekomenduojami ne tik dėl konteinerių pastatymo vietos stokos ir sudėtingos konteinerių priežiūros sąlygų, bet ir dėl to, kad atliekas surenkant kolektyvinio naudojimo konteineriais mažesnes atliekų tvarkymo sąnaudos ir pigesnė pati paslauga. Siekiant mažesnių administravimo kaštų ir tuo pačiu pigesnes paslaugos vartotojams, tiek daugiabučių namų savininkų bendrijų tiek sodininkų bendrijų gyventojų vardu sutartį su atliekų tvarkytoju sudaro bendrijų narių įgalioti bendrijų pirmininkai. Tokia praktika dažna savivaldybių teritorijose, kur taikoma sutarčių sistema.

Vadovaujantis Sodininkų bendrijų įstatymo (Žin., 2004, Nr. 4-40) 12 ir 15 straipsniais, išimtinė teisė nustatyti ir tvirtinti sodininkų bendrijų vidaus tvarkos taisykles priklauso sodininkų bendrijos narių susirinkimui. Minėtose taisyklėse gali būti nustatyti tai teritorijai būdingi specialūs atliekų tvarkymo reikalavimai ir kiti būtini atliekų tvarkymo organizavimo klausimai, pvz.,sodininkų bendrijos susirinkimas gali nuspręsti naudoti kolektyvinio naudojimo konteinerius atliekų surinkimui ir kaip bendrijos nariai atsiskaitys už komunalinių atliekų tvarkymą – pagal sodininkų skaičių, pagal bendrijos narių skaičių ar kitais pagrindais. Tokiu atveju gali būti mažinami paslaugos už komunalinių atliekų tvarkymą administravimo kaštai ir tuo pačiu piginamos paslaugos vartotojams. Sodininkų bendrijos vidaus tvarkos taisyklės yra privalomos visiems mėgėjų sodo teritorijos sodininkams ir kitiems asmenims (LR sodininkų bendrijų įstatymo 7 str. 6 punktas, ir 12 str. 4 punktas).

Atkreiptinas dėmesys, kad apmokėjimo už atliekų tvarkymą tema šiuo metu labai aktuali, ypač savivaldybėse, kuriose naujai įvedama rinkliava už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir tvarkymą. Patirties stoka, vietos sąlygos, dažnai kompetencijos ir užduočių atlikimui skiriamo laiko trūkumas sąlygoja savivaldybių klaidas, iš kurių gali pasimokyti kitos savivaldybės, dar neapsisprendusios dėl atliekų tvarkymo organizavimo modelio. Aplinkos ministerija pagal kompetenciją analizuoja situaciją, koordinuoja savivaldybių veiklą ieškant sprendimų esamos sistemos tobulinimui, teikia metodinę pagalbą (pvz., išaiškinimai raštu, dalyvavimas pasitarimuose ), kuri padeda savivaldybėms įgyvendinti teisės aktuose numatytas funkcijas. Be to, šioje srityje yra atlikta tiriamųjų darbų, parengtos tyrimų ataskaitos, formuojasi teismų praktika, kas gali padėti tobulinant apmokėjimo už komunalinių atliekų tvarkymo sistemą.

Manytina, kad komunalinių atliekų tvarkymo srityje kylančios problemos, įskaitant kylančias sodininkų bendrijose, gali ir turi būti sprendžiamos atitinkamose savivaldybės institucijose, o sprendimai priimami vadovaujantis sąžiningumo, teisingumo ir protingumo principais.
Pažymėtina, kad L R Vyriausybė 2009 m. rugpjūčio 26 d,. nutarimu Nr. 976 (Žin.,2009, Nr. 108-4539) pritarė ir 2009 m. rugsėjo 8 d. Seimui pateikė Atliekų tvarkymo įstatymo 2, 4,25,27,28,30, 31, 34 ir 35 str. papildymo bei pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIP-1036, kuriame siūloma patikslinti ir papildyti komunalinių atliekų tvarkymo paslaugų teikimo teisinį reglamentavimą, nustatoma, kad visi fiziniai ir juridiniai asmenys yra komunalinių atliekų turėtojai, nustatoma sutarčių tarp komunalinių atliekų turėtojų ir komunalinių atliekų tvarkymo paslaugas teikiančių atliekų tvarkytojų sudarymo tvarka, siūloma Aplinkos ministerijai suteikti įgaliojimus nustatyti minimalius komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos kokybės reikalavimus, kas turėtų sudaryti tinkamas teisines prielaidas visuotinai ir kokybiškai komunalinių atliekų tvarkymo paslaugai ir sureguliuoti įstatymo taikymo praktikoje kilusias problemas.

Teritorijų planavimas.
Lietuvos sodininkų bendrijų asociacijos 2010-12-19 kreipimesi į Seimą išdėstytos problemos susiformavo dėl kolektyvinės sodininkystės teritorijų išskirtinio statuso ir teisių, įtvirtintų tesės aktuose.
Prašant tiek paskiriems piliečiams, tiek sodininkų bendrijoms, atsirado įstatyminė nuostata – žemes ūkio paskirties žemėje, teritorijose, kurios buvo numatomos vien laikinam buvimui, vystant sodininkystes veiklą, leisti naudoti sodininkų namus pastoviam gyvenimui, taip pat statyti gyvenamuosius namus kolektyviniuose soduose, nors tai nebuvo kitos paskirties žeme, su visomis iš to išplaukiančiomis (taip pat ir mokesčių) pasekmėmis. Tuo pat metu kolektyvinės sodininkystės teritorijose sodininkų kolektyvams liko teisės (ir pareigos) tvarkytis tose teritorijose.

Įvertinant esamą situaciją, pirmas žingsnis į kolektyvines sodininkystės teritorijų tvarkymą, kaip miesto teritorijos, kokio pageidaujama Lietuvos sodininkų bendrijų asociacijos kreipimesi, – tvarkyti šių sodų teritorijas, parengiant jų planavimo detaliuosius planus, kuriuose, kaip ir kitose miesto teritorijose, būtų numatyti tokie pat infrastruktūros tinklai ir kiti elementai, jiems reikalingos teritorijos, išskirtos kolektyvines sodininkystes teritorijose. Šiuo atveju sodininkų bendrijos galėtų parodyti iniciatyvą ir imtis planavimo organizatoriaus pareigų tokiems savo teritorijų planams rengti. Tam yra reikalinga teisinė bazė. Deja, minėtas skirtingas teisinis kolektyvinės sodininkystės teritorijų statusas, palyginti su kitomis miesto teritorijomis, ir toliau apsunkina nuoseklų jų tvarkymą vienodais pagrindais.
Savo ruožtu savivaldybės, rengdamos savo teritorijos bendrąjį ir specialiuosius planus, turi kompleksiškai numatyti reikalingų inžinerinių tinklų plėtrą visoje savivaldybės teritorijoje, taip pat
ir kolektyvinės sodininkystės teritorijose.

Pasirašo
Aplinkos viceministras Arūnas Remigijus Zabulėnas